MTALENT. TRUDNOŚCI W PISANIU
SPECJALISTYCZNY PRODUKT PRZEZNACZONY DO DIAGNOZY, PROFILAKTYKI I TERAPII DYSGRAFII ORAZ NAUKI PISANIA I ROZWIJANIA MOTORYKI MAŁEJ U DZIECI I MŁODZIEŻY
› Do wykorzystania na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, rewalidacyjnych i dydaktyczno-wyrównawczych z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (w tym z symptomami dysgrafii lub obniżonym napięciem mięśniowym) oraz jako narzędzie profilaktyczne przygotowujące dzieci do nauki pisania, wspomagające tradycyjną naukę pisania liter,
› Blisko 1000 ekranów interaktywnych oraz zestaw materiałów dodatkowych,
› Produkt dla terapeutów pedagogicznych i nauczycieli zajmujących się wspomaganiem sprawności w zakresie motoryki i umiejętności pisania.
mTalent. Trudności w pisaniu to:
› blisko 1000 interaktywnych ćwiczeń dla czterech grup wiekowych,
› możliwość indywidualizacji pracy z dzieckiem i dobrania zadań, które najbardziej odpowiadają potrzebom (możliwość swobodnego kreowania własnych zestawów ćwiczeń),
› możliwość wszechstronnego wykorzystania ćwiczeń – zarówno do pracy na tablecie i komputerze, jak i na tablicy interaktywnej do ćwiczeń rozmachowych i ćwiczeń w kreśleniu dużych wzorów,
› tradycyjne, kopiowalne karty pracy wspierające poszczególne etapy rozwoju umiejętności pisania,
› kontrola prawidłowego kierunku kreślenia, sprawdzanie liczby pominiętych punktów i kontrola liczby przecięć konturu,
› kompleksowa kontrola poprawności kreślenia liter – kierunek, kształt, liczba segmentów znaku pisarskiego i ich kolejność kreślenia,
› …i inne parametry, które mogą być przydatne w treningu pisania.
› podręcznik metodyczny i scenariusze zajęć.
Zestaw mTalent. Trudności w pisaniu jest przeznaczony do:
› wykonania diagnozy wstępnej (badanie poziomu sprawności grafomotorycznej – Kwestionariusz do wstępnej oceny przygotowania dziecka do pisania),
› wykonania diagnozy kontrolnej (kwestionariusze oceny osiągnięć dziecka w danym wieku w zakresie rozwoju motorycznego oraz umiejętności manualnych),
› zaplanowania działań o charakterze profilaktycznym lub terapeutycznym w odniesieniu do zaobserwowanych u dzieci trudności,
› prowadzenia ćwiczeń profilaktyczno-stymulujących z dziećmi, zapobiegających występowaniu trudności w nauce pisania,
› prowadzenia ćwiczeń przygotowujących dzieci do pisania, wdrażających do regularnej nauki pisania.